فراموش کردن رمز عبور !

  چه متنی به چه کسی در چه زمانی ارسال کنیم ...

چه متنی به چه کسی در چه زمانی ارسال کنیم ...


 

ارسال پیام از خصوصیات برجسته انسان از آغاز تا به امروز بوده است. از نقاشی بر روی دیوار غار تا نامه ای درون بطری بر موج دریا و از نامه ای به پای کبوتران تا پیام های الکترونیکی، همه نشانگر تبادل تاریخ پیام رسانی انسان می باشد. وقتی به اطرافمان خوب نگاه نماییم متوجه میشویم بیشترین دستاوردهای بشر تا به امروز برای رساندن پیام به یکدیگر بوده است. شاهد آن پیچیده ترین اختراع بشر یعنی زبان است. شکل گیری گذرگاه، چرخ، ماشین، هواپیما، کامپیوتر، تلفن و موبایل و آخرین آن اینترنت امکانات ارتباطی هستند که جهت تبادل پیام اختراع شده اند. امکانات ارتباطی به شدت مورد توجه انسانها قرار گرفته تا توسط آنها به تبادل ایده ها، احساسات و عواطف و دانسته های خود با یکدیگر بپردازند. هر انسان جهانی است بر ساخته از مفهوم هایی و با ارسال پیام به دیگران به جهان های دیگر می پیوندد، می آموزد و بزرگ می شود.

روزانه آگاهانه و غیر آگاهانه در حال ارسال هزاران پیام به اطراف خود هستیم. توسط این پیام ها خود را به دیگران معرفی می نماییم و اجازه می دهیم دیگران با سیگنال هایی که از ما می گیرند درباره ما به شناخت برسند. و بر اساس پیام های دریافتی نوعی از رابطه آغاز نمایند.

نقاشی های روی دیوار غار تا تکنولوژی و فن آوری ارتباطات امروزی مانند اینترنت و سامانه های پیامکی

چهره ما یک رسانه است، نوع نگاه، لبخند، عصبانیت و اخم ما حاوی پیامی است. نوشته های ما در شبکه های اجتماعی، ایمیل ها، نوع رانندگی و حرکات ما ... همه رسانه ای است برای انتقال پیام که بر روی طرف مقابل تاثیر می گذارد و باعث نوعی واکنش می شود . به همین منظور بسیار مهم است که در شبکه های اجتماعی و رفتار چگونه باشیم. و چه پیامی را به چه کسی در چه زمانی منتقل نماییم. محتوای پیام ها در زندگی ما، نشانگر شخصیت و راهنمای چگونگی شروع ارتباط می باشد به همین منظور پیام هایی که در زندگی امروز ارسال می نماییم می بایستی دارای ارزش، اهمیت و گارانتی باشد.

با امکانات ارتباطی کنونی مانند سامانه های پیامکی، پیام ها با توجه به اهمیت متن آن و محتوای آن بدون هیچ هزینه ای در کمتر از 24 ساعت همانند یک ویروس، فراگیر و همگانی شده و تاثیر فراوانی بر روی باورها و فرهنگ اجتماعی دارد که هیچ گاه رسانه های تصویری قادر به مقابله و یا رقابت با آنها نمی باشند چرا که این پیامها از ویژگی منحصر به فردی (دهان به دهان ) برخوردار می باشند. دهان به دهان شدن ابتدایی ترین و قدیمی ترین وسیله بشر برای ایجاد ارتباط و ارسال پیام است. شیوه ای که دیرینه تر از خط است. و در ماقبل تاریخ هم بوده است. چه چیزی در تجارت اطمینان بخش تر از یک برند قدیمی خواهد بود؟ برندی که وجودش بدیهی شده است. شنیدن اخبار و پیام و پیشنهادی از طرف دوستمان توجه و نظر و باور ما را بیشتر از هر نوع تبلیغ و روزنامه و رسانه تصویری تحت تاثیر قرار می دهد. و قدرت پیامهایی که از طرف دوستانمان به اشتراک گذاشته می شود و یا برایمان فوروارد می شود بیشترین تاثیر و واکنش را خواهد داشت.

اگر در این روزها به پیام هایی که دریافت می کنیم دقت نمایید بسیاری از آنها واقعیت ندارد! مانند زلزله ای در تهران و یا آلوده شدن خرما ها ... . این نوع پیام ها در کمتر از 12 ساعت فراگیر شده و آنقدر تاثیر گذار بوده و ایجاد واکنش نموده است که برخی اقدام به تماس های مکرر با سازمان زمین شناسی و زلزله نگاری یا بیمارستان ها و ستاد مدیریت بحران کرده اند تا از صحت پیام آگاه شوند.

بحث ما در این مقاله طراحی پیام پر محتوا و تاثیر گذار برای کسب و کارتان می باشد که همانند ویروس به سرعت در میان افراد توسط یکدیگر پخش می گردد. و توجه و انگیزه فرد را بر می افروزد .موضوعاتی که در این مقاله به آنها می پردازیم عبارتند از:

  1. معرفی ابزارهای ارسال پیام
  2. چالش های ارسال پیام با سامانه های پیامکی
  3. انتخاب مخاطب
  4. زمان ارسال

  رعایت این موارد در افزایش تاثیر گذاری پیام شما روی مخاطب اهمیت بسیار زیادی دارد.

ویژگیهای پیام ها

محتوای هر پیام گویای یک فرصت و یا ارزش و یا تهدیدی می باشد ...

به طور مثال پیامی که خبر از زلزله یا آلوده شدن خوراکیی می دهد یک تهدید برای مخاطب می باشد که مخاطب با مشاهده این پیام از خوردن آن خوراکی و یا حفاظت از خود چاره ای می کند. و پیامی که جمله ای از یک فرد شهیر است و برای آگاهی، دانش و افزایش عملکرد مخاطب می باشد، پیام ارزشی خوانده می شود.

و پیامی که خبر از یک اتفاق خوب همانند کاهش قیمت محصولی و یا شروع تخفیفات فلان فروشگاه و یا مطلع سازی دیگران از خدمات شده است پیامی فرصت پذیر برای مخاطب می باشد.

امروزه ارسال پیامک به دلیل سرعت بالا و قیمت مناسب از مهمترین ابزارهای اطلاع رسانی و تبلیغات در هر سازمان و کسب و کاری محسوب می شود . به طور میانگین هر خط موبایل روزانه 5 عدد پیامک تبلیغاتی و بر روی شبکه های اجتماعی فعال بر روی گوشی همراه 10 پیام دریافت می شود. در میان انبوه پیامک هایی که ارسال می گردد تنها تعداد محدودی از آنها مورد توجه قرار می گیرد. پیام هایی که مخاطب را درست هدف گرفته و از محتوای تاثیر گذار و زمان ارسال مناسب برخوردار می باشند از این دسته اند. در ادامه این مطلب تجربه 12 ساله سامانه پیامک 0098sms به شما کاربران گرامی در طراحی محتوای متن مناسب و یافتن مخاطب مناسب و زمان ارسال کمک خواهد کرد تا حداکثر استفاده را از این ابزار قدرتمند ارتباطی ببرید.

اما ابتدا به معرفی ابزارهای ارسال پیام می پردازیم:

  1. سامانه های پیامکی که بیشتر کسب و کارها برای معرفی محصول و خدمات و یا اطلاع رسانی از آن استفاده می نمایند.
  2. شبکه های اجتماعی مانند FaceBook و Twitter و LinkedIn که مخصوص تمامی مخاطبین بوده و مخصوصا جوانان را در برمی گیرد.
  3. ایمیل سنترها که تمام افراد روزانه با آن سروکار دارند.
  4. شبکه های ارتباطی و اجتماعی بر روی موبایل ها همانند وایبر و وی چت و تانگو که کاربران زیادی را با خود همراه نموده اند.
  5. وب لاگها و وب سایت ها که به صورت مستقیم پیامی را برای کسی ارسال نمی نماید و بیشتر شبیه یک رسانه تصویری از سوی فرد و یا شرکت و یا موسسه ای تشکیل شده است.
  6. رسانه های تصویری و صوتی همانند تلویزیون و رادیو.
  7. مطبوعات همانند روزنامه ها و مجله ها.
  8. کتابها.
  9. نامه ها پستی.
  10. تماس تلفنی یا تلفن گویا.
  11. فاکس.

تبلیغات دهان به دهان

پیامی که قادر باشد به صورت ویروس در میان مردم پچ پچ شود و بر روی افکار عمومی در کمترین زمان تاثیر گذار باشد امکان دارد از یکی از ابزارهای فوق ارسال شده باشد. اما نکته مهم این است که پیام را چه کسی بیان و تایید نموده است؟ به طور مثال فردی می گویید زلزله می آید، شما از او می پرسید از کجا می دانی؟ می گوید شنیده ام. اما اگر بگوید دیشب سازمان ژئوفیزیک تهران با این مدارک آن را تایید کرده و هشدار داده است شما باور نموده و سپس به انتشار پیام می پردازید.

برخی از پیام ها نیاز به تایید منبع مطمئن دارد اگر دقت نموده اید برخی از افراد جمله های زیبایی را از طرف فردی شهیر بیان می نمایند تا مورد توجه و اهمیت قرار گیرد بسیاری از جمله ها و پیام هایی که هیچگاه توسط بزرگان در واقعیت گفته نشده است اما با استفاده از نام آن ها همانند "کوروش بزرگ" گفت .... و یا اینشتین و یا نیوتن و یا فلان پادشاه ... گفته است. استفاده ابزاری از نام آن های برای پر اهمیت و پررنگ شدن پیام می باشد. شاید اگر روزی اینشتین به دنیا بازگردد تعجب نماید که 1000 کتاب از بیان جمله های زیبا دارد.

نکات قابل توجه هنگام ارسال پیام تبلیغاتی در سامانه ارسال پیامک

در میان ابزارهای ارتباطی سامانه های پیامکی بیشترین کاربرد را در کسب و کارها دارند که توسط آنها روزانه تعداد انبوهی پیامک بر روی گوشی های همراه ارسال می گردد. این رسانه ارتباطی دارای مشکلات و نکاتی می باشد که در زیر به آنها می پردازیم:

  • اپراتورهای ارسال پیامک با توجه به ارسال انبوهی اس ام اس در روز دارای اختلالاتی از جمله تاخیر در ارسال و عدم گزارش ارسال دلیوری می باشند.
  • برخی از کلمات در روز از سوی مخابرات فیلتر می گردد و کاربر می بایست حتما قبل از ارسال انبوه یا گروهی پیام خود را به صورت تستی بر روی شماره همراه اول تست نماید.
  • یک پیامک فارسی حاوی 70 کاراکتر و لاتین 160 کاراکتر می باشد. و در صورت تایپ بیشتر از این تعداد هزینه آن محاسبه می گردد.
  • در ساعات 10 تا 13 روز بیشترین ترافیک ارسال پیامک صورت می گردد. و گاهی ارسال ها در این زمانها با تاخیر انجام می شود .
  • 30% شماره های همراه اول در بلک لیست قرار دارد و دریافت پیامک خود را مسدود نموده اند تا تبلیغات برای آنها ارسال نشود.
  • متن های طولانی که از دو عدد پیامک بیشتر می باشند در برخی از گوشی ها به صورت ناقص ارسال می گردد.
  • ارسال بر اساس کدپستی مناطق در تمام سامانه های پیامکی مربوط به سال 89 می باشد و بعد از آن توسط همراه اول به روز نشده است و تعداد 15% شماره های آن مسدود شده است.
  • ارسالهایی که بر اساس اصناف در سامانه ها انجام می گیرد تنها 30% آنها مربوط به شغل مورد نظر می باشد.
  • گزارش وضعیت ارسال پیام ها (دلیوری) در زمانهای پر ترافیک مخابرات به سامانه های پیامکی ارسال نمی گردد در صورتیکه پیام ها به گوشی ارسال شده است.
  • هزینه پیام ها به گوشی های خاموش و یا مسدود شده از سوی مخابرات با سامانه ها محاسبه می گردد.
  • پیام های ارسال شده به صورت فلش و یا خبری بر روی صندوق پیام گوشی مخاطبین ذخیره نمی گردد.
  • در اعیاد گاهی تاخیر ارسال به دلیل ترافیک از سوی همراه اول به 7 تا 8 ساعت رسیده است.

 سامانه ارسال پیامک آذران نتیجه 4 سال تجربه در خدمات پنل پیامک در کشور و همکاری با کسب و کارهای مختلف را در اختیار شما می گذارد به امید رونق کسب و کار بهتر برای تمام فعالان اقتصادی.

ویژگیهای محتوای پیامک موفق

استفاده از صفات و کلمات تاثیر گذار

اولین کلمه در پیام بسیار مهم می باشد تا توجه فرد را جهت خواندن پیامک جلب نماید محتوای پیام کمتر از 70 کاراکتر، هر چه پیام کوتاه تر باشد تاثیر گذاری آن بیشتر می باشد.

محتوای پیام از جمله ها و فعل های مثبت تشکیل شده باشد .

محتوای پیام حالت خبری داشته باشد به طوری که از پیشامد خوب خبر می دهد

بهتر است محتوای متن ارزشمند باشد به شکلی فرد دوست داشته باشد آن را برای دوستان خود فوروارد نماید.

محتوای پیام می بایست یک فرصت و یا ارزش را برای فرد به ارمغان بیاورد نه اینکه امری باشد

قصد ارسال پیام به چه کسانی را دارید

بهترین مخاطب کسی می باشد که با علاقه خود نسبت به سازمان و یا فروشگاه شما شماره اش را جهت دریافت پیام در اختیار شما قرار داده است. به همین منظور توصیه می شود برای این مخاطبین پیام های ارزشمند و سودمند ارسال شود و در ابتدای متن نام آنها ذکر گردد

اگر تمایل دارید به مخاطبین عام و کلی جهت معرفی محصول و یا خدمات خود استفاده نمایید که بیشتر آژانس های هواپیمایی و مراکز زیبایی و مراکز خدماتی ... از آن استفاده می برند بهتر است بدانید که خدمات شما بیشتر مربوط به کدام دسته از افراد می شود کدامین منطقه و کدامین رنج شماره موبایل و کدام جنسیت هدف شما می باشد

در سامانه های پیامکی بانک ارسال براساس مناطق و جنسیت و سن بندی و اصناف وجود دارد اما تا 40% قابل اطمیان می باشد که افراد در همان مناطق استفاده نمایند

اما به طور کلی و تجربی بررسی نشان داده که بیشتر شماره موبایل ها با کدهای اولیه که توسط همراه اول ارائه گشته در اختیار مدیران و افراد برتر خواه و پیشتاز قرار دارد به همین دلیل اگر دارای خدمات لاکچری می باشید بهترین مخاطب شما در تهران موبایلهای با کد 1 تا 4 می باشد

مثال 0912111****, 0912112****, 0912101****,….

در چه زمانهایی پیام ارسال نماییم

زمان مناسب پیام بیشتر به متن و کاربرد و خدمات و ارزشی که برای مشتری به ارمغان می آورد بستگی دارد آیا در طول روز که بیشترین ترافیک ارسال انجام می شود و کاربران بیشترین دریافت پیامک را دارند ارسال نماییم تا در شب که ترافیک کمتر می باشد

اگر خدماتی که ارائه می نمایید مربوط به خانواده می باشد همانند سفر و خدمات فنی خانه بهتر است آن را در ساعتی از شب میان 8 تا 9 ارسال نمایید که خانواده ها دور هم جمع هستند با ارسال این پیام زمانی که فرزند یا پدر خانواده آن را می خوانند و یا بیان می نمایند با یکدیگر در همان زمان جهت استفاده از خدمات شما تصمیم گیری می نمایند

و اگر پیام شما دارای ارزشی می باشد که همکاران خود را درباره آن مطلع می نماید بهتر است آن را از ساعت 8 تا 10 صبح ارسال کنید

و اگر پیام شما اطلاع رسانی می باشد آن را در ساعت 10 تا 13 ارسال نمایید

بیشتر تصمیم ها انسانها برای خرید و استفاده از خدمات در ساعت پایانی شب و یا صبح گرفته می شود به همین منظور با توجه به خدمات و محصول خود به اطلاع رسانی بپردازید

به یاد داشته باشید در اعیاد بیشترین ترافیک ارسال از تبریکها مختلف برای کاربران تلفن همراه ارسال می گردد و اگر پیام شما به غیر از تبریک در این روزها باشد نه تنها مورد توجه قرار نمی گیرد بلکه فرد را کلافه می نماید و تاثیر منفی بر روی فرد می گذارد

پیام های مستمر و سریالی

تجربه نشان داده پیامک به صورت یک تلنگر به فرد برای استفاده از ارزشها و فرصتها و تهدیدها می باشد به همین منظور بهتر است به مخاطبین خاصی همانند یک سریال پیامی را ارسال نمایید . به این معنی اگر 20000 مخاطب دارید به جای اینکه پیام خود را به صد هزار ارسال نمایید به 20000 نفر در روزهای مختلف اما در یک زمان ثابت ارسال نمایید تا توجه و انگیزه فرد را تحت تاثیر قرار دهد و یا همانند سریالی که یک اتفاق خوب و فرصتی را دنبال می نمایید به تولید محتوا بپردازیم

با ابزار ارسال پیامک و استفاده مناسب از آن می توانید وفاداری مشتریان را به برند خود افزایش دهید . به این شرط که پیام هایی که ارسال می نماید از محتوا ارزشی و فرصتی برخوردار باشد

عضویت در سامانه ارسال پیامک 0098sms.com

استفاده ازشبکه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی بر روی تلفن همراه

اپ های اجتماعی موبایل

ارسال پیام در شبکه های اجتماعی به نوعی به اشتراک گذاری و اجازه دادن به افراد جهت انتقاد و یا تعریف و یا بحث همگانی درباره پیام می باشد به همین دلیل نیاز می باشد که به هوشمندی و کنترل 24 ساعت به مراقبت از پیام خود بپردازید شاید یک انتقاد، برند و محصول را به کلی از بین ببرد . به همین دلیل نیاز می باشد تا با هوشیاری به مراقبت و ردیابی مسیری بپردازید که پیام شما در حال انتشار می باشد . انتشار پیام در شبکه ها اجتماعی وفاداری به برند و ثبت آن در ذهن ها را افزایش می دهد و محتوای آن از همان مزیت تهدیدی یا فرصتی یا ارزشی برخوردار می باشد

پیام های ایمیلی

پیام هایی که در قالب ایمیل ارسال می گردد می بایستی از موضوع و یا سابجکت subject تاثیر گذار برخوردار باشد نام ارسال کننده همان منبع ارسال می باشد و موضوعی که انگیزه و توجه پیام برای بازکردن جلب نماید انتخاب نمایید

پیام های ایمیلی از سرعت انتشار بالا و تاثیر فراوانی برخوردار می باشد . اما سعی نمایید همیشه از یک نام ارسال کننده که مربوط به نام سازمان یا کسب و کارتان می باشد استفاده نمایید و همیشه اخبار و محتوای انتخاب نمایید که خواندن آن برای کاربر ایجاد ارزش نماید به طور مثال اگر قرار است تبلیغ یک خوراکی را نماید ابتدا به فواید و سلامتی توجه نمایید و به صورت غیر مستقیم کالای خود را معرفی نمایید

ابزار روزنامه ها و مجلات

روزنامه ها و مجلات بیشتر حالت اعتبار به پیام شما می دهد زمانی که پیامی در یک روزنامه رپورتاژ می شود از اعتبار خوبی بهره می گیرد و شما می توانید در شبکه اجتماعی لینکی از مجله الکترونیک و یا عنوانی از منبع انتشار این خبر در روزنامه فلان استفاده نمایید تا پیام از اعتبار بهره مند شود

طراحی وبلاگها و وب سایتها برای پیام

حالت دفاع از پیام و اثبات آن را دارد و کمک می کند که اگر فردی به جستجو درباره پیام در اینترنت می پردازد به وب سایتی و وبلاگی دعوت شود که او را با اطلاعات بیشتر از صحت پیام آگاه کند.