پیام شما اعتبار شماست، ارسال هدفمند آن اعتبار ماست، |
پیام شما اعتبار شماست، ارسال هدفمند آن اعتبار ماست،
شعار و پیام کسب و کار شما برای جامعه چیست ؟؟
هر کسب وکاری پیــــامی دارد، پیامی که با ایجاد حس و انرژی در مخاطب آن را از اهداف ، چشم انداز و ارزشهای کسب و کار آگاه می سازد
پیام شغلی یا همان شعار: هسته مرکزی کسب و کار به حساب میآید که بر اساس آن نوع خدمات و محصولات و ماموریت کارکنان شکل می یابد. شعار، عهد و پیمانی می باشد که صاحب کسب و کار با مشتری خود میبندد در واقع مشتریان به شعار و قول شما اعتماد مینمایند و حاضر به انتخاب محصول و یا خدمات شما میشوند بنابراین بسیار مهم می باشد تا به این تعهد و شعار خود جهت موفقیت برندمان متعهد باشیم
به شعار اپل توجه نمایید:
همه ما از اپل انتظار داریم تا چیزی جدید و متفاوت را برای ما به ارمغان بیاورد و همچنین اپل به شعار خود و پیمانش و عهدش با جامعه عمل نموده است
شعار مایکروسافت:
این شعار در ابتدای ماموریت مایکروسافت بسیار سازنده و کارایی داشت او به همه قول داده بود تا کامپیوتر را آنقدر ساده نماید تا در هر خانه ای جای گیرد و با عملی کردن شعار خود و حتی عملکردی فراتر از شعار خود به تغییر شعارش می پردازد تا هدف و قله دیگری را کشف نماید
خصوصیات یک شعار خوب چیست:
عبارت کوتاه باشد
به یاد ماندنی و جذاب باشد
با شنیدش و یا خواندش توجهمان جلب شود و ذهن و حس را درگیر خود کند
دارای آهنگ باشد
دارای کلمات عام و معمولی به همراه تلفظ راحت باشد
خبر از یک اتفاق خوب دهد .
احساس غرور، قهرمانی، سرخوشی، لذت و غیره....در فرد ایجاد نماید
شعار بیانگر ارزش می باشد
پیام و شعار مهمترین قاعده هر برند و کسب و کار میباشد چرا که با توجه به آن تیم به مقررات پایبند میشود و ماموریتها و اهداف مشخص می گردد
یکی از گزینهها و سوالها برای استخدام کارمندان در شرکتهای بزرگ این است که از او میپرسند شعار شرکتی که می خواهی در آن استخدام شوی چیست؟
اگر فرد از دانش و مدارک بسیار بالایی برخوردار باشد و نداند شعار شرکتی که برای استخدام انتخاب کرده چیست اون فرد رد صلاحیت میشود
هر شعاری دارای رسالتی میباشد زمانی که شرکت فراتر از آن رسالت و چشم انداز میرسد قادر به تغییر شعار خود برای دستیابی به ارزشهای دیگر میباشد
شعار برند به گونهای میباشد که تمام کارکنان کسب و کار در راستای آن با یکدیگر هماهنگ میشوند و تمام اعضای گروه میکوشند تا آرمان شعار را به واقعیت تبدیل نمایند
شعار کسب و کار در تمامی تبلیغات و بستهبندیها وجود دارد تا پیام کسب و کار و هدف آن در ذهن مخاطب ثبت شود پیام شما اعتبار شما است چون که شعار شماست و می بایستی با تمام نیرو و انرژی برای رسیدن به ارزش شعار خود تلاش نماییم.
یکی از ابزار های پر طرفدار برای ارسال شعارها کسب و کار پنل اس ام اس و ارسال پیامک می باشد. بسیار مهم میباشد که هوشمندانه از این ابزار استفاده نماییم
یعنی بدانیم
چه پیامی را در چه زمانی به چه کسی ارسال کنیم .
ارسال هدفمند پیامی با محتوای ارزشمند در زمان مناسب بسیار مهم می باشد
برای استفاده و ارسال شعار و پیام خود نیاز می باشد که ابتداجامعه هدف را بیابیم
چرا که هر شخصی نمی تواند ارزش شعار و پیام شما را متوجه شود و اگر هدف را درست انتخاب نکنید . پیام شما را افرادی دریافت می نمایند که به تخریب برند و شعار شما می پردازند
محتوای پیام بسیار مهم می باشد زمانی که فرد پیام شما را می خواند می بایستی حس قهرمانی و انرژی و غرور و شادی و ... نماید
پیام خود را در زمان مناسب ارسال نمایید متناسب با شعار و عملکرد برندتان زمان خاصی را برای ارسال های خود تعیین نمایید شرایط خود را برای سرویس دهی بهتر نسبت به شرایط عمومی بسنجید به طور مثال اگر فردا تعطیل می باشد و شما هم تعطیل هستید و نمی توانید فردا خدمات ارائه نمایید . ارسال پیام یک روز قبل از تعطیلی مناسب نمی باشد
اما اگر دارای فعالیتی همانند مرکز تفریحی و یا رستوران می باشید ارسال پیام یک روز قبل از روز تعطیل مناسب می باشد ,
حال و هوای جامعه را بسنجید گاهی از مناسبتهای تاریخی در کشور همه با هم غمگین می باشند شما نسبت به فعالیت خود می بایستی به همدردی بپردازید و یا در ایام شادی و برخی اتفاقات عمومی احساس شادی و پیشنهادهای جالب دهید .
به طور کلی احساس جامعه را بسنجید و نسبت به آن پیام و محتوای خود را طراحی نمایید
در این مقاله برخی از شعارهای موفق از برندهای موفق را قرار داده ایم تا قادر به کسب ایده از آنها باشید
فولکس واگن: کوچک فکر کنید
آستون مارتین: قدرت، زیبایی و روح
فورچن: برای افرادی که تغییر را رقم خواهند زد
ریبوک: من همانی هستم که هستم
آدیداس: غیرممکن وجود ندارد
مارک اند اسپنسر: حق همیشه و کاملا با مشتری است
نایک: فقط انجامش بده!
سونی: باورش کن
آی مکس: بزرگ فکر کن
آیبیام: راهحلی برای سیاره هوشمند
دوپونت: معجزه دانش
انرگایزر: به مسیرت ادامه بده، ادامه بده، ادامه بده
کداک: لحظاتت را به اشتراک بگذار، زندگی ات را به اشتراک بگذار
پلیاستیشن: در دنیای خود زندگی کنید، در دنیای ما بازی کنید
کانن: آن چیزی را که ما اعتقاد داریم ببینید
دیزنی لند: شادترین نقطه روی زمین
فدکس: وقتی که هیچ فردایی نیست
مک دونالد: من عاشقشم
آژاکس: قویتر از کثیفی
کوکاکولا: درب قوطی را باز کن تا سرحال شوی
تگ هیور: موفقیت، یک بازی ذهنی است
ام اند ام: در دهانتان آب میشود، نه در دستانتان
المپوس: دید شما آینده شماست
لیوایز: کیفیت هرگز از مد نمیافتد
یلو پیج: به انگشتانتان اجازه بدهید، راه بروند
صلیب سرخ: بزرگترین تراژدی بی تفاوتی است
وال مارت: پول بیشتری ذخیره کنید، زندگی بهتری داشته باشید
Hp:اختراع کنید. شعاردر گذشته این شرکت کامپیوتر دوباره شخصی میشود.
Intel:جلوتر از دیگران حرکت کنید
Apple: «متفاوت بیندیشید »
.itunes اپل دو شعار « هزار آهنگ در جیب شما» و « پنج هزار آهنگ در دستتان»
Microsoft:غول نرمافزاری جهان شعار در دهه 1990 «امروز میخواهی به کجا بروی؟»
MSN: این شرکت اما جمله « با پروانه بهتر » را برای تبلیغات خدمات اینترنتی خود ارائه کرد.
CISCO به شبکه انسانی خوش آمدید.:
AOl :به آمریکا آنلاین تعلق دارید.
ebay : بزرگترین سایت حراج اینترنتی دنیا هم دو جمله دارد:
« هر آنچه وجود دارد را در ebay به دست می آورید.».
« بخرید، بفروشید، به آن عشق بورزید».
You tube :« خودتان را پخش کنید».:
BT :«برای صحبت خوب است»، «ما به تو جواب میدهیم»،
T-Mobail :«بیشتر بگیرید»، «کاملا نزدیکتر»
ATT : «بی حد ومرز»، «به کسی فکر کنید و با او تماس برقرار کنید»